lauantai 27. lokakuuta 2012

Food to do

Sain Tekila's Bakeryn Kirsiltä kiertoviestin, jossa pyydetään kertomaan kahdeksasta to do ruuasta. Tää oli mun eka tämmönen minkä sain blogimaailmassa, joten otin haasteen vastaan mielelläni, kiitos iso Kirsille.



  • Kiitä haasteen antajaa
  • Jaa haaste eteenpäin, vaikka 4:lle
  • Ilmoita näille haasteista
  • Kerro oma kahdeksan kohdan to do-listasi ruokaa liittyen


  • Mähän en oo mikää mestari ruuanlaittaja taikka leipuri, joten mennään nyt näin.

    Leipä; Usein kattelen lehdistä ym. leipien ohjeita ja mietin et toi ois niin hyvää. Siihen se sit jääkin, vois oikeesti yrittää tehdä itse useemmin leipää. Esim mallasleipää, oon maistanu joskus, mut itse en ole saanut tehtyä.

    Piparit; Tää on nyt vähän tämmönen, et oon joo tehny ennenkin pipareita. Mut aattelin tänäkin jouluna tehdä ja sain äidiltäni luvan tehdä sille piparit. Tähän liittyy se et mä en niin välitä peruspipareista, mut tykkään tehdä niitä. Niin ja aattelin koota elämäni ensimmäisen piparitalon.

    Lasagne; Oon tehny aina tämmösii paista jauheliha ja lisää joukkoon lasagneja. Mut pitäs harjoitella tomaattikastikkeen ja juustokastikkeen teko, jotta vois tehdä oikeesti lasagnee. Ja italialainen ruokahan on mun suosikkeja.

    Täytekakku; Mä en osaa tehdä perus täytekakkua. Meidän perheessa juhlapöydästä löytyy lähes aina jonkinmoinen tuorejuustokakku, ku ne on vaan niin paljon helpompii ku täytekakku. Joten seuraaviin juhliin yritän tehdä täytekakun.

    Peruna; Peruna on niin perinteinen raaka-aine et ihan hävettää, miten sitä tulee käytettyä niin ykstoikkosesti. eli keitetyt perunat ja perunamuussi. Pitäskin kehitellä mitä kaikkea muuta siitä voisi tehdä, laatikot, piirakat, leivät ym. niitä siis mietintään perunasta.

    Pakaste ruuat; Mä oon laiska valmisteleen seuraavan päivän eväitä töihin. Pitäskin harjoitella pitämään ruuanlaitto päiviä, jolloin tekis pakastimen täyteen annosruokia, joita vois napsii töihin matkaan. Tulis varmasti terveellisempiä ku nopeesti 8 aikaa aamulla kaupasta ostettuna.

    Jouluruuat; Mun ei oo tarvinnut vielä tehdä täysin itsenäisesti jouluruokia, laatikot ym on täysin hakosassa. Täytyisikin harjoitella miten ne tehdään, ku mun jouluun perinteiset jouluruuat kuuluu.

    Liha; mä en oikeesti tiiä miten liha paistetaan oikeaoppisesti, kysyn aina miehekkeeltä apua. Vois aloittaa lihanpaistamisen harjoittelun hankkimalla vaikka paistomittarin.

    Mä en nyt keksi neljää haastettavaa, joten haastan neulomanian, susannantyohuoneen


    1 kommentti: